Rabu, 25 Mei 2011

*kekerapan melakukan hubungan seksual.
      ini adalah bergantung kepada pasangan itu sendiri krn tidak ada angka@fakta yg tepat utk pastikan hubungan sex itu dpt hasilnya[hamil].tetapi jika di lakukan waktu perempuan subur potensi utk hamil 70% walaupun dilakukan sekali saja tapi jika sebaliknya potensi hamil tipis atau tidak ada.
*nikmati proses hubungan seksual anda.
     ketika seorang wanita mencapai orgasme @ klimaks akan membentukalkaline pd vagina yg mana sperma suka keadaan ini berbanding keadaan normal  vagina.jika anda capai klimaks sama atau sesaat sesudah pasangan anda ejakulasi maka peratus utk sperma sampai ke rahim lbh tinggi.
*posisi hubungan seksual.
     posisi yg dicadangkan ini mungkin dpt meningkatkan terjadinya kehamilan.posisi suami diatas adalah terbaik utk wanita hamil.letak sebuah bantal kecil di pinggul anda sehingga pinggul anda beristirehatutk menampung sejumlah sperma selama 15 minit selepas anda dan pasangan capai klimaks.manakala posisi yg tidak digalakkan utk hamil ialah wanita diatas,duduk ataupun berdiri krn sebahagiaan sperma akan meleleh keluar..
*jgn bergerak banyak setelah selesai hubungan seksual
     kerana ini akan memberi masa utk sperma berenang ke servik.jgn bersih vagina anda  dgn cairan pembersih vagina krn cairan itu bersifat toksic utk sperma.
*buat para suami
     para suami hindarilah dr memakai seluar dlm yg ketat atau mandi air panas dan suami juga ada peranan besar pd diri sendiri iaitu menjaga kesihatan dalaman mahupun luaran.
      jodoh,rezeki dan zuriat adalah ketentuan allah,yg penting sikap keterbukaan anda dan pasangan berfikir,berbincang dan terus berusaha. 
rancang hubungan seksual anda,niat dgn iklas berdoa pd allah dan ikut pesanan doktor,insyallah akan tiba masa itu.....      0 comments

Tiada ulasan:

Catat Ulasan