Sabtu, 7 Mei 2011

Monyet bercinta dgn manusia?.


cinta pada monyet?monyet nak ke bercinta pada manusia...Cinta monyet hanyalah kiasan pada remaja yang baru kenal bab cinta selalunya dikaitkan pelajar sekolah yang mudah terpengaruh dgn filem-filem cinta spt filem hindustan..muda-muda dh gatai bercinta mcm monyet lah klu tengok anak dara kat taman,melompat2 lh..tak percaya anak-anak dara pergi lah ketaman!ada pula tu yang mengalahkan filem berdating tiap-tiap hari lepas sesi belajar di taman permainan ,taman bunga mahupn di pusat membeli belah mgkin mereka rasa dunia ni milik mereka saja tp bila ada salah faham,bergaduh ,aduh!..satu sekolah meletup dgn drama tangisan dan adegen pujuk memujuk..(meluat orang tgk)..org tua bagi wang saku ,mereka ni gunakan utk beli hadiah kononnya nak ambil hati lh..'jasa orang tua pun tak terbalas lagi..belajar di sekolah hanya nak sijil jer..remaja sekarang ni kalau dah dapat cinta monyet ada juga yg melampaui malah yang terlanjur dan lepas tu terpaksa berhenti sekolah kahwin muda gara-gara krn cinta monyet,yg dpt nikah tu kira lepas lah tp yg tak nikah tu hilang dara percuma ler...cinta monyet ni banyak keburukan dari kebaikan,belajar mencintai allah dn org tua dlu barulah fikir bab cinta ni..kerana darah muda kehidupan masa depan samar...nukilan hijauvsbiru.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan