Selasa, 17 Mei 2011

Jiran oh jiranku...

Aku ingin berkongsi story dgn kawan-kawan tentang jiran aku..aku baru berpindah kesebuah taman perumahan,jiran aku kiri dan kanan semuanya melayu.aku seronok lah jyga dapat tinggal disitu tapi yang aku sakit hati ada dua orang jiran aku ni{lelaki} nak kata diaorg ada masalah mulut atau gigi semuanya okay ja,diaorg berdua ni sikit pun tak mau senyum jauh sekali lah nak tegur aku.sedang kan aku jika berselisih dgn diaorg aku senyum juga pada diaorg tapi sudah banyak kali diaorg buat don't know ja..aduh!sombong nya diaorg ni,[dlm hati aku berkata}.mungkin aku ni muda lagi ataupun aku ni tak selalu melepak dgn diaorg..itu bukan alasan lah klu nak hidup berjiran krn aku tak sombong pun dgn jiran yg lain..entah lah kadang-kadang aku malu juga nak tegur diaorg mungkin juga aku ni baru lagi jadi jiran diaorg kot....
betul juga kata orang kampung,dibandar ni[perumahan taman]banyak yang buat hal sendiri,kadang-kadang belakang rumah kita kenduri pun tak ada yang jemput kita...tapi bukan semua yang macam jiran aku ni,ada juga yg ambil berat pada jiran berdekatan dan ada juga yang terlebih ambil berat dan suka bergosip dan mengumpat tak kurang juga yang suka jaga tepi kain orang.......apa-apa pun lantak kauorg lah nak senyum ke tidak,aku tak rugi sikit pun krn masih ada yg lain sudi menerima aku....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan